joi, 7 iunie 2012

Bulus

Caesar, în Forum, cuvântează:
- Stimați proconsuli, stimați consuli, dragi praetori, scump popor roman! În anii mei de domnie am realizat multe lucruri mărețe: metrou - două magistrale, o centrală nucleară, un canal Danubius - Pontus Euxinus (Mare Caecili)...
Publicul urlă, în extaz: Ura! Ura! Ura! Trăiască Caesar!
Bulus, într-un colț, bombăne:
-Aiurea! Ți-ai umplut buzunarele cu banii poporului, fi-tu a pierdut la ruletă hergheliile de cai pur-sânge latin, ai făcut-o pe nevastă-ta doctor honoris causa în chimie...
Caesar, netulburat, continuă de la tribună:
- Popor roman! Am construit blocuri, hidrocentrale, transfăgărășanus, officinis, plantarum și ceapeuri! Ba chiar am început construirea unui Domum Populus!
Publicul urlă, cu elan: Ura! Ura! Ura! Trăiască Caesar!
Bulus, într-un colț, bombăne:
-Aiurea! Ți-ai construit ție și familie tale tot felul de vile și viloaiue! ne-ai îndatorat peste poate! Murim de foame... Așa nu s...
Dar n-apucă să termine că patru legionari vânjoși îl și înhață și-l târăsc după ei. Procesul a fost rapid. Bulus a fost condamnat să fie legat la stâlpul infamiei și biciuit până cade lat.
În ziua cu pricina, pe Via Appia era puhoi de lume. Bulus, demn, cu mâinile și picioarele în lanțuri, stă în mijlocul carului și răcnește:
- Trăiască feudalismul timpuriu!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tovarășul le cere celor de la Securitate:
- Aduceți-mi-l pe acela care face toate bancurile cu mine.
I-l aduc.
Ceaușescu:
- De ce faci tu numai bancuri cu mine? Le știu, sunt bune. Dar, să te văd, ia zi și tu un banc fără mine.
Se gandește omul cât se gândește și spune:
- Tovarășa Elena Ceaușescu e însărcinată.
- Nu cu mine, am spus!
- Da' cine-a spus că e cu tine?