luni, 9 martie 2015

Banc de dupa

...de după Epoca de Aur, adică.

- Cum prinzi matale atâta peşte şi eu deloc!? Ce sculă ai!?
- Nu scula contează, ci momeala! Peştele e lacom! Tre’ să-i dai râme de-alea, aşa, ca pe deget!
- Păi şi de unde păcatele mele să le iau!?
- Te văz cu maşină. Vezi unde-i pământul reavăn, trage două fire de la baterie şi bagă-le-n noroi! Fac scurt, râmele sar deasupra şi mata, hop!, le-ai luat!
Zis şi făcut. Se-ntâlnesc duminica următoare pe baltă, învăţăcelul cu capul spart şi ochii umflaţi!
- Ce-ai făcut, nene!?
- Ei, ce-am făcut... M-am lăcomit... Că omul e mai lacom ca peştele!... Am băgat curent în pământ şi-au ieşit râme ca pe deget!
- Foarte bine!
- Păi, da, dar nu m-am oprit! Am băgat mai departe curent şi-au ieşit şoareci ca pe palmă!
- Ptiu! Dă-i dracu’ de şoareci, ce să faci cu şoarecii!?
- N-am făcut nimic cu şoarecii, am băgat curent mai departe şi-au ieşit bursuci ca pe braţ!
- Bursuci!? Şi!?
- Asta e, că omul e mai lacom... Am băgat mai departe curent în pământ ŞI-AU IEŞIT MINERII!! ŞI ĂŞTIA NU IARTĂ!!!


Banc povestit în cinstea redeschiderii dosarului Mineriadei din 13-15 iunie 1990

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tovarășul le cere celor de la Securitate:
- Aduceți-mi-l pe acela care face toate bancurile cu mine.
I-l aduc.
Ceaușescu:
- De ce faci tu numai bancuri cu mine? Le știu, sunt bune. Dar, să te văd, ia zi și tu un banc fără mine.
Se gandește omul cât se gândește și spune:
- Tovarășa Elena Ceaușescu e însărcinată.
- Nu cu mine, am spus!
- Da' cine-a spus că e cu tine?